lördag 13 juni 2015

#91: Duvnäsloppet 2015

Det finns inte så mycket att säga om dagens lopp. Jag räknade inte med rekord, vilket man normalt inte gör när man hostar och snyter sig kort före start. Men varken DNS eller DNF duger om jag ska fullfölja Nacka-touren.

De två första kilometrarna gick lagom snabbt, men sedan var hastigheten inte särskilt imponerande. Jag led mer av värmen än någonting annat. På vissa sträckor stod luften helt stilla, så jag njöt de gånger det fläktade lite.

Jag tappade ett par placeringar utan att kunna göra mycket åt det. Efter ungefär 8 kilometer blev jag omsprungen av bästa kvinna, men henne sprang jag om på upploppet. Sluttiden blev 42:49, nästan två minuter sämre än förra året. Då var det förstås 5 grader svalare och jag var inte förkyld.


Nu är det ungefär två månader till nästa planerade lopp som är Midnattsloppet. Då ska det helst gå tre minuter snabbare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar