fredag 12 juni 2015

#90: Uppladdning inför Duvnäsloppet

Dagen utvecklades på ett sätt jag inte hade kunnat förutse. Först blev jag erbjuden att jobba några timmar extra, sedan var jag utelåst och fick göra en extra utflykt för att få tag på hemnyckel. En riktig lunch blev det därför först 17:00, nästan 10 timmar efter frukost. Eftersom den efterlängtade lunchen intogs på bryggeriet kom den givetvis i sällskap med ett par öl. Jag tror ju ändå inte på underverk imorgon.

Den andra ölen. Inte svag, men god.
Imorgon, ja. Det kommer att bli varmt. Med tanke på att jag fortfarande känner mig förkyld hade jag nog avstått att springa om det inte vore för att Duvnäsloppet är en del av Nacka-touren. 12:30 går starten för 10-kilometersklassen. Jag har nummer 18 på bröstet – och på ryggen om arrangören har samma rutiner som förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar