fredag 26 juni 2015

#103: Terräng och snabbdistans

De senaste dagarna har jag sett några röda markeringar utan förklarande information. Det är trästolpar med röd topp och röda träpilar. Den närmaste är inte långt från stugan där jag huserar, så jag bestämde mig för att springa en runda som de röda markeringarna ledde mig.

Man kan springa åt båda hållen.
Efter några hundra meter passerade jag den lilla ortens bygdegård, och därefter var det bara skogsväg. Jag tänkte att om den inte lett mig någonstans efter fem kilometer så skulle jag springa tillbaka samma väg. Efter tre kilometer skogsväg stod valet mellan ett betydligt snårigare spår eller att lämna markeringarna för landsvägen som kunde skymtas lite längre fram. Jag valde landsvägen i riktningen tillbaka mot stugan.

Sedan råkade det bli drygt tre kilometer snabbdistans. Det gick faktiskt riktigt snabbt, ganska prick på fyra minuter per kilometer. Inte minst var det ett bra sätt att få upp värmen, vilket behövdes med tanke på att jag efter avslutad löpning var tvungen att bada i sjön igen. Det var inte så varmt den här gången heller.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar