lördag 30 oktober 2010

8

Imorgon är det Poland Spring Marathon Kickoff, officiell start på Race Week. Det känns inte riktigt som att jag är i bästa form för att springa ett snabbt lopp. Jag har varit väldigt trött efter resan, haft förkylningskänningar och en allmän kroppslig krasslighet. Men vilket lopp har inte föregåtts av sådana känslor?

Nästa fredag är jag anmäld till ännu ett lopp på fem engelska mil i Central Park, NYRR 5. Då ska jag bara ta det lugnt, njuta av en fin löptur och förhoppningsvis känna att allt är på topp. Jag fick nyss reda på att ett extra plus med deltagandet är utlottningen av fem startplatser till nästa års NYC Marathon! Jo, det vore något...

Så här ser schemat ut för slutet av den här veckan och nästa:
Söndag: Poland Spring Marathon Kickoff, ett lopp på 5 engelska mil i Central Park. Planen är att ge allt och få en sluttid strax över halvtimmen!

Måndag: Stillsamma turistaktiviteter på stumma ben, kanske en försiktig återhämtningsjogg.

Tisdag: Rundtur till olika sportbutiker för koll av priser och eventuell utprovning av (lättvikts?)skor på löpband. På kvällen festivalvisas en väns kortfilm i Tribeca, vilket jag förmodligen kommer att ha en biljett till.

Onsdag: Lugn löpning på något trevligt ställe – kanske i Brooklyn?

Torsdag: Startlappsuthämtning på NYC Marathons Health and Fitness Expo. Troligen blir det även en hel del shopping här.

Fredag: NYRR 5, ett lopp på 5 engelska mil i Central Park. Deltagande utan tidsanspråk. Sista riktiga löpningen innan maran. A walk in the park, helt enkelt.

Lördag: Continental Airlines International Friendship run, en fyrakilometers morgonjogg från FN-skrapan till Central Park med efterföljande frukost. På kvällen kommer min flickvän till New York!

Söndag: New York City Marathon
And that's all there is.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar