lördag 16 oktober 2010

22

Jag läser om andra som tar en vilodag eller två från löpträningen. Kul. Jag fortsätter att räkna träningsdagarna, det blir enklare.

Förra söndagen, bara timmar efter Hässelbyloppet, kom en lätt snuva på besök. Den stannade över natten och blev mer påtaglig de påföljande dagarna. Omdöpt till förkylning var dess närvaro som mest besvärande under torsdagen. Två nätter med fullgod sömn sedan dess har dock haft märkbar effekt. Om jag hade haft tid över idag så hade det nog blivit en kortare runda. Jag kanske får lite tid över imorgon.

Det är synd att jag har gått miste om en hel vecka med fina tillfällen att runda en vik eller springa hem från någon väl utvald plats. Är man inte rädd för lite kyla så är det helt perfekt att springa nu när lövträden är så vackra. Om bara ett par veckor blir det lövhalka av allting. Men då drar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar