fredag 29 oktober 2010

10

Halv sju i morse gick jag hemifrån. Direktflyg är en lyx jag inte hade på utresan, så det tog drygt 19 timmar att nå 30:e gatan. Bättre än att åka båt, som någon sa. SL hela vägen till Arlanda, mellanlandning i Amsterdam (drack två Heineken på planet), lång väntan på Newark för att få lämna fingeravtrycken, flygbuss till Manhattan och en promenad ett dussin kvarter. Det är varmt som en sommarkväll.

Do you want me to take your picture? frågade en kille.

Jag hyr ett litet rum (knappt större än en klädkammare) i en studio apartment med en massa replokaler runt om. När min flickvän kommer hit byter vi till ett större rum, men med samma bakgrundsljud. Det blir kanske lite svårt att sova den närmaste tiden.

Här är det fortfarande torsdag. Jag har ett par timmar på mig att somna innan det blir fredag. Det ska nog gå bra.

2 kommentarer:

  1. Knacka på hos grannen och byt karriär. Rocken saknar dig. Eller electron. Eller brooklynafrobeaten.

    SvaraRadera
  2. Jag söker gärna nya utmaningar, men jag tror att jag klarar löpningen bättre.

    SvaraRadera