tisdag 6 juli 2010

124

Jo, jag gjorde armhävningarna idag. Men det dröjde till sena kvällen. När jag testade mig själv för någon vecka sedan så klarade jag 26 i en följd, men när jag hoppade in på programmets tredje vecka valde jag ändå mittenspalten (avsedd för de som tidigare klarat 20-25).

Schemat för första dagen var att göra 12+17+13+13+så många armhävningar som möjligt (minst 17) med 60 sekunders vila mellan varje set. Fjärde setet kändes riktigt tungt, så jag visste att det inte skulle bli många som 17 i avslutande femte. Efter tionde avbröt jag med ett ”Äh det får räcka så. Fan!”. Jag skyller på värmen eller förkylningen eller något annat, vad som helst. Det går säkert bättre nästa gång – även om det då krävs fler armhävningar i varje set...

Armstyrka är verkligen inte min grej. Jag hoppas att jag vaknar utvilad tidigt imorgon så att jag kan springa en runda med de nya skorna. Då kan vi börja snacka om träningsglädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar