fredag 31 juli 2015

#138: Snabbaste hemvägen (oräknat avbrott)

Jag har skjutit upp löpningen vid flera tillfällen den här veckan, så det enda säkra var att bestämma mig för att springa hem från jobbet. Det krävde lite extra planering eftersom jag ville kunna springa utan ryggsäck om det skulle regna mycket.

Nu blev det faktiskt riktigt fint väder mellan 18 och 19. Jag stod stilla en stund i solen vid Fotografiska, och sedan igen vid Danvikstull för den obligatoriska broöppningen. Det dåliga samvetet för att jag inte sprungit tidigare i veckan lindrades av att jag fortfarande känner av höger knä. Lite vila kan nog ha varit bra.

Bridge over troubled water
Av någon anledning var det inte mer än 8 kilometer hem idag. Effektiv löptid var för första gången mindre än 40 minuter. Det tar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar