fredag 7 december 2012

Friska Nackas avslutningsmöte (35 dagar)

Jag åkte direkt från jobbet till Järlagården. Arrangören till Friska Nacka hade bjudit in sina deltagare till ett avslutningsmöte. Eftersom jag tillhör den relativt lilla skara som har registrerat alla årets 100 kontroller hoppades jag ha en hyfsat stor chans att vinna något av de priser som skulle lottas ut.

Över saffranslängd, pepparkakor och kaffe fick vi hör att 33 av årets 163 deltagare hade registrerat samtliga kontroller. Högst hälften av dessa personer närvarade vid mötet. Vi fick säga vad vi tyckte var bra och mindre bra med årets orientering, samtidigt som vi småpratade lite om våra upplevelser.

Det som är klart inför nästa år är att det kommer att placeras kontroller i Saltsjöbaden och Älta. Nya områden att lära känna närmare alltså, för jag kommer givetvis att vara med nästa år igen. I år vann jag inte något i lotteriet.

Efter mötet — som varade nästan en och en halv timme — gick jag hem genom den mörka skogen med en skyffel. Kvällens träning blev sedan att skotta fram bilen som stod begravd under tre decimeter snö.

Före.

Under.

Efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar