måndag 17 december 2012

Advent (27/26/25 dagar)

Jag gör inte så mycket just nu. Allt känns uppskjutet till ett obestämt ”senare”. Med det menar jag inte att jag sitter sysslolös — schemat är fullt med arbete på vardagarna och diverse aktiviteter på kvällar och  helger — men den mentala ”att-göra-listan” växer sig allt längre nertill utan att saker stryks på den övre delen.

Som tur är känner jag mig för tillfället väldigt nöjd med att bara ta mig fram dag för dag. Så länge jag känner omväxling både i arbetet och på ledigheten har jag också lättare att klara mig på mindre sömn och mindre löpning. Tankarna går då till annat än trötthet och frustration.

Att jag från början hade avsatt tid i december för allt det där andra som aldrig tycks bli gjort spelar kanske inte så stor roll. Det jag har planerat kan vänta till senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar