onsdag 21 november 2012

Nytt liv, nya vanor (52/51/50 dagar)

Eller kanske snarare nytt arbetsliv och nya ovanor.

Veckan började bra. Bara det att jag kan gå till jobbet på en kvart är en enorm vinst. I måndags jobbade jag dessutom hemifrån på eftermiddagen, vilket innebar en hundpromenad i dagsljus innan lunch. Jag har sällan varit så effektiv en måndagseftermiddag.

Löpning har jag dock inte lyckats få in i schemat. På måndagen blev det festligheter direkt efter avslutat arbete, så tisdagen började med en förlamande baksmälla. Sedan var jag förstås tvungen att åka till min gamla arbetsplats, vilket kostar mig halvannan timme mer i resväg. Givetvis blev det pizza när jag kom hem.

Idag vaknade jag med en lätt förkylning. Det var väl ganska väntat, men jag hoppas på ett snabbt förlopp. Trots att jag har saker inbokade varje kväll och varje dag i helgen hoppas jag nämligen kunna springa något också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar