måndag 13 februari 2012

Över sjöarna (333 dagar)

En så här vacker dag kan man inte räkna med varje helg, så det gäller att passa på. En timmes promenad med hunden i skogen kan vara hur fint som helst, men det räcker inte. Jag ville springa långt innan solen gick ner.


Jag hade inte tänkt ut i förväg hur jag skulle springa, men när jag nådde Sicklasjön sprang jag ut på den.   Skidåkare och söndagsflanörer i solskenet. Underlaget var ofta ganska ojämnt, så farten sjönk. Bra träning för vristerna. Jag fortsatte över Järlasjön innan jag för säkerhets skull vände och sprang tillbaka förbi Nackamasterna och genom Hästhagen. Tröttheten gjorde sig påmind i uppförsbackarna.

Tråkigaste partiet på dagens runda var längs Ältavägen, men sedan sprang jag ut på Dammtorpssjön och vidare på Söderbysjön. Jag valde inte den allra närmaste vägen hem, men jag tog heller inga omvägar för att klockan skulle visa mer än 14 kilometer eller 80 minuter. Det kanske blir ett riktigt långpass redan nästa helg.

En runda som inte låter sig upprepas i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar