torsdag 9 april 2015

#25: Målet med milen

Jag har uttryckt en del oro kring min förmåga att springa snabbt i flera av de senaste inläggen. En av de främsta anledningarna är att jag vill ha en sub 40-tid på milen som merit när jag anmäler mig till Midnattsloppet. Nu ser det i och för sig ändå ut som att det inte finns några platser kvar i de främre startgrupperna, och då får jag i vilket fall starta i 1C.

Annars är första chansen på mildistansen Sentrumsløpet om drygt två veckor. Det brukar gå bra i Oslo, men nära att gå under 40 minuter har jag ännu inte varit. En och en halv månad senare, i mitten av juni, får jag en ny chans i Duvnäsloppet som inte heller är en speciellt snabb bana, men då har åtminstone löparsäsongen kommit igång på allvar.

Allt syftar till att jag vill ha bästa möjliga förutsättningar att en gång för alla göra upp med Midnattsloppet i Stockholm och springa det under 40 minuter. Som bäst har jag sprungit det på 40:03. Trettonde gången gillt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar