måndag 3 september 2012

Skogens distraktioner (130 dagar)

Det mesta av tiden jag varit ute i skogen idag har gått åt till att leta svamp. Trots att det blev gula kantareller, trattkantareller och svart trumpetsvamp till lunch så plockade jag mer svamp på eftermiddagen.

Innan kvällsmat gav jag mig ut för att springa. Min uppmärksamhet riktade sig dock ut åt sidorna på jakt efter skogens guld, även om det mesta som drog till sig mina blickar var björklöv i den färg som aviserar säsongsskifte.

Jag sprang till Björkhagsspåret och sedan vidare på Kärrtorpsspåret åt fel håll (jo, det är faktiskt pilar på den senaste versionen av spårkartan) och tillbaka på Björkhagsspåret så att jag undvek den sträcka som är gemensam för de båda.

Ett sådant varv med start vid K22 blev prick 5 kilometer, så jag sprang ett varv till i ungefär samma fart. Nästan prick en mil på 47:30, vilket kändes helt okej. Förkylningskänningarna som har tilltagit de senaste dagarna har fortfarande inte konkretiserats. Men det finns ändå tvivel kring sub 40 på Sicklaloppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar