lördag 1 september 2012

Playitas, den andra sommaren (132 dagar)

Ja, just det, där tog månaden slut. Kanske även sommaren, men definitivt Playitas-utmaningen på jogg.se. Det gick ju inte så bra för mig förra året, och tyvärr misslyckades jag även i år.


Jag kom några mil längre än sist, men det mer än bara några mil kvar. Det som avgjorde årets skrala resultat var faktiskt min semester. Jag loggade inte många kilometer löpning under de tre veckor vi var på bilsemester.

Det blev ingen provlöpning av Sicklaloppets bana idag heller. Lyckas jag undvika en förkylning så finns det förstås nya möjligheter under helgen.

2 kommentarer:

  1. Hej Morgan!
    Jag funderar på att springa Sicklaloppet. Hur är den banan i förhållande till Kistaloppet?

    SvaraRadera
  2. Hej Lennart! Jag skulle säga att den är flackare, men trängre på sina ställen och med minst en 180-gradersvändning. Nu har deltagarantalet ökat ordentligt, men man har fortfarande självseedning och ont om funktionärer. Min bedömning är nog ändå att det går att göra en riktigt bra tid om man startar långt fram och har en bra dag. Sista anmälningsdag är imorgon söndag.

    SvaraRadera