lördag 8 september 2012

Inför Sicklaloppet (125 dagar)

Jag kunde inte sova i morse, så jag gick en långpromenad med hunden. Det blev en sväng till Sickla och på tillbakavägen en liten bit av sträckan jag ska springa i Sicklaloppet imorgon. Det är ett parti som är bra att ha förkunskaper om, precis innan 7-kilometersmarkeringen. Man har sprungit längs nästan hela Sicklasjön när det först kommer en kort men brant nerförsbacke, full av ojämnheter som mejslats ut av regnvatten. Därefter korsar man också en kraftig rännil där det är ganska kladdigt runtomkring.


Direkt efter jobbet idag åkte jag till Sickla för att hämta min nummerlapp. Jag passade på att gå lite mer än den sista kilometern, från Sickla Udde till platsen för målgång. I år skiljer sig sträckningen något från loppet förra året, och det är lättare för mig att spurta om jag vet vad som väntar. I början av sista kilometern hittar man nog den minst charmiga delen av banan.


Förra året blev jag obehagligt överraskad av ojämnheterna på upploppet. Förhoppningsvis kommer jag ha tillräckligt med sinnesnärvaro för att inte snubbla i mål i år heller. Ännu trevligare skulle det vara ifall jag hinner i mål innan klockan blir 11:40. Om ni är i krokarna och vill ge lite stöd på vägen så har jag startnummer 468, illgrön tröja och illgröna skor. Om ni själva ska springa Sicklaloppet, Kistaloppet eller något annat så önskar jag er lycka till!

2 kommentarer:

  1. Önskar dig lycka till! Jag är nte i krokarna men jag håller koll på dig via webben.

    Avslutningen du beskriver påminner om Roslagsnatta. Där springer man sista km på en grusväg för att det sisa 20 metrarna springa över en gräsäng och där är det väldigt oämnt. Foten kan försvinna ner i en liten grop......

    SvaraRadera