tisdag 18 september 2012

Loppen 2013 (114 dagar)

När årets olika lopp passerat dyker datumen för nästa års lopp upp. Eftersom jag inte har något bättre för mig kollar jag runt och noterar i min egen kalender.

Nästa år krockar inte Midnattsloppet i Stockholm med Vasastafetten i Dalarna. Jag kan alltså fortsätta mina försök att springa sub 40 på Södermalm, samtidigt som det är möjligt att återuppta traditionen att springa i fäders spår för framtids segrar.

Sicklaloppet byter helg igen och hamnar lite för nära Berlin Marathon. Jag vill väldigt gärna springa i Berlin igen, så Sicklaloppet får nog stå åt sidan.

Övriga lopp jag som vanligt kommer att springa är förstås Sentrumsløpet och Stockholm Marathon. Sedan ska jag försöka klämma in så många halvmaror som möjligt och kanske en och annan överraskning.

2 kommentarer: