fredag 1 juni 2012

Väder och vind (223 dagar)

Det var en väldigt intensiv dag på jobbet idag. I framtiden ska jag nog försöka vara ledig dagen innan loppet. Nu är jag väldigt glad att jag åkte ut till Östermalms IP och hämtade prylarna redan på torsdagen, för sedan jag kom hem har jag bara gjort lite distansarbete och vegeterat i vardagsrumssoffan.

Förberedelserna har hittills varit obefintliga. Den stora frågan är givetvis klädseln. Att det blir regnigt och kallt har stått klart ett tag, men nu tycks det bli ganska mycket av den varan samtidigt som man spår vindstyrkor upp till 16 m/s. ”Liten kuling” kallas det på yr.no (Wikipediadefinitionen är styv kuling).

Jag ser fortfarande fram emot morgondagen. Det känns faktiskt som en lockande utmaning nu när jag ändå inte kan uträtta stordåd. De två kortare loppen jag sprang i ösregn förra året (i New York och på Gotland) var i och för sig inte så angenäma upplevelser, men nu är jag åtminstone på hemmaplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar