tisdag 22 maj 2012

Servicekväll på Löplabbet (233 dagar)

Jag åkte direkt från jobbet till Löplabbet på Kungsgatan för att gå Stockholm Marathons ”servicekväll”. Jag har gått på motsvarande evenemang tidigare år och tyckt att det varit värt det, men idag var jag besviken.

Först var det bara extremt trångt när alla fick gå in och ta något litet att äta och dricka samt hämta ut var sin t-shirt. Sedan hände ingenting. Jag såg mig omkring, bytte några ord med någon likasinnad, letade efter något intressant erbjudande och smakade på sportdrycken. Jag kollade även de två andra butikerna på gatan, men det fanns inget som lockade där heller.

Tidig hemgång med en ful tröja och en energikaka.

På tunnelbanan träffade jag min samtalspartner från butiken igen. Han verkade hyfsat nöjd med att ha pratat intervaller med Anders Szalkai. Kanske var det ett trevligt arrangemang, bara jag som inte hade lust att engagera mig utan bara ville åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar