måndag 21 maj 2012

Nödvändigt ont (234 dagar)

Det känns bra i kroppen efter Skärholmsloppet i lördags och efter Brunnsviken runt med extra backe på söndagen. Jag skulle till och med säga att jag känner mig stark.

Nu skulle det vara roligt att fortsätta, tänja på gränserna och flytta fram positionerna. Det är nästan synd att det står två maratonlopp på schemat. Men det är lopp som jag vill springa. Måste.

De båda maratonloppen oroar mig lite också. Inte mycket, men tillräckligt för att jag inte ska ha vågat anmäla mig till Lidingöloppet än — som jag också bara måste springa.

2 kommentarer:

  1. Grattis till en bra prestation på Skärholmenloppet! Du är beviset på att det sannerligen krävs mindre träning för att underhålla konditionen jämfört med att utveckla den!!

    Lycka till på Stockholm marathon också, till att börja med! JAG skulle nog oroa mig mera än du verkar göra över att springa 42,2km med så få långpass i träningsdagboken... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Staffan! Jag har tänkt mycket på vad du skriver. Det är sant att jag lyckas hålla mig kvar på min nivå med väldigt lite träning, men det betyder samtidigt att jag stagnerat...

      Stockholm Marathon har jag inga stora krav på annat än själva genomförandet. Jag har inte färre långpass i träningsdagboken än tidigare år. Lycka till själv! Du kommer att göra en mycket bra tid!

      Radera