söndag 13 maj 2012

Dagens tolv, månadens första (242 dagar)

Lugnt och försiktigt och inte helt utan oro gav jag mig ut i shorts och kortärmat för att leta upp de tre återstående gratiskontrollerna i Friska Nackas mobilapp. Det blev sexminuterstempo med långa pauser vid kontrollerna för letande och registrering.

Det visade sig att jag varit retsamt nära kontroll nummer 2 på lördagen utan att se själva metallstolpen. Nu blev den dock registrerad, smidigt med hjälp av appen och QR-koden.

Jag upptäckte att det är lättare att hälsa på orienterare än vanliga löpare. När man ses nära en kontroll blir det naturligt så att man ler i hemligt samförstånd.

På väg från en kontroll till en annan med min iPhone i handen får jag ett mejl från NackaOrienteringen Friska Nacka med rubriken ”Orientera med kartan i telefonen”. Tackar för tipset, men nu var jag steget före.

Förutom tre kontroller fick jag ihop nästan 12 kilometer på 70 minuters effektiv löptid. Inte mycket, men det första jag sprungit sedan Sentrumsløpet för 15 dagar sedan. Nu på kvällen kände jag mig trött som efter ett riktigt långpass. Ett ont högerknä läggs till listan av fysiska åkommor.

Nu har jag betalt in de 250 kronor som kommer att ge mig tillgång till alla kontroller i Friska Nacka. Det blir 15 till att leta efter redan nu i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar