lördag 11 mars 2017

#201: Uppladdning i Barcelona

Igår hämtade jag ut min startlapp till Barcelona Marathon och imorgon klockan 08:30 går starten. Tanken är att jag ska springa tillräckligt snabbt för att kvalificera mig till Boston 2018. Det skulle vara skönt att klara av det nu och slippa känna pressen på Stockholm Marathon i början av sommaren.

Platsen för start, mål och sportmässa.

En annan anledning att springa loppet är att Barcelona har blivit min andra hemstad, precis som New York var för nio år sedan. Jag bestämde mig för att springa Barcelona Marathon när jag bodde här hösten 2014, men jag dröjde två år med att anmäla mig.

Man springer förbi alla större landmärken i Barcelona.

Igår blev det en hel del tapas och öl varvat med långa promenader för kära återseenden av personer och platser, men idag blir det nog lite mer stillsamt. Imorgon har jag nummer 1689 på min nya löpartröja från Icebreaker och hoppas på ultimata förutsättningar.

2 kommentarer:

  1. Trodde nästan att du lagt ner både din hemsida och löpningen då det var ett bra tag sedan man hörde något från dig. Kul att så inte var fallet, då jag uppskattar att läsa om dina löparäventyr). Lycka till i loppet nu.
    /Anders B.

    SvaraRadera
  2. Tack! Löpningen fortsatte jag med även när bloggen vilade. Jag hoppas kunna springa så länge jag lever.
    Loppet var redan över (och inte särskilt lyckat) när du kommenterade, men det värmer ändå.

    SvaraRadera