måndag 7 juli 2014

118: Varmt i Barcelona och progressivt i Björkhagen

Den uttalade avsikten var att Barcelona skulle få minst två snabbfotade besiktningar. Dagarna fylldes förstås snabbt med annat, så det bidde bara en enda löptur. Som mitt ständiga resesällskap konstaterade så blev det som vanligt under dagens varmaste timmar. Den lilla vattenflaskan tömdes redan under de första fyra kilometerna, men trots värmen klarade jag mig tillbaka på hotellet efter totalt 9,5 kilometer. Jag var orolig över de senaste dagarnas huvudvärk efter explosionen på Kärrtorps IP, men det kändes bara lite i början och ingenting efteråt.

Tjurfäktningsarenan vid Plaça Espanya har omvandlats till galleria och biograf med 12 salonger, toppat av en utsiktsterrass med serveringar som går hela varvet runt — precis som löparbanorna på våningen under!

Vi kom tillbaka till Stockholm samtidigt med värmen, så det var fint att springa först framåt kvällen. Jag bestämde mig under första kilometern att bara springa Björkhagsspåret, men att springa snabbare under den andra kilometern och som snabbast den tredje. Skillnaden i tempo blev större än förväntat, från drygt fem minuter via fyra och en halv till prick fyra minuter. Isstället för att avsluta lugnt sprang jag ytterligare 0,6 i fyraminuterstempo. Ett upplyftande pass efter den senaste veckans tvivel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar