söndag 13 juli 2014

111: Till och från badet

För att få ihop lite kilometer så har jag valt att springa till och från badplatserna i närområdet istället för att cykla eller gå. Det går att göra om man först på morgonen låter hunden bada och sedan lämnar henne hemma när man själv ger sig iväg runt lunch.

I tisdags ville jag visa Ulvsjön för min sambo. Hon cyklade och jag sprang. Vi tog vägen förbi Hellasgården och kunde konstatera att det var dubbelt så långt till Ulvsjön, drygt sex kilometer. Varmt var det också, men jag höll tempot uppe. Jag hällde i mig nästan en liter vatten innan vi åt och badade. Vi simmade över sjön och tillbaka, vilket är långt för en så dålig simmare som jag.

Lika varmt på vägen tillbaka och ganska matt kropp i värmen. Hemma grävde jag fram en provpåse med pulver jag fick på en stafett jag sprang med Ingmarie förra året. Det var inte lätt att blanda ut i vattnet, men det smakade ganska gott.

En tom provpåse efter att röken lagt sig.

På onsdagen och torsdagen gjorde vi nya badutflykter, fast nu till Hellasgården och Källtorpssjön. Simningen hade satt sina spår i min kropp, så när jag sprang dessa sträckor var det i skonsamt sexminuterstempo. På hemvägarna unnade jag mig en fartökning på sista kilometern.

Sex korta sträckor på totalt 26 kilometer och två vilodagar därefter. På söndagen avslutade jag veckan med sedvanliga femman. Jag kände mig stark trots gott tempo, inte som för ett par veckor sedan. Inte så mycket kvalitet i träningen och det var länge sedan jag sprang långt. Efter Viruddenloppet på torsdag ska jag hitta tid för ett längre pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar