lördag 8 september 2012

Sicklaloppet 2012 (124 dagar)

Jag försökte tänka positivt och kämpa på. Att jag åt en stor frukost så sent som en och en halv timme innan start eller att jag haft näsblod till och från under det senaste dygnet spelade faktiskt ingen roll. Jag stod tillräckligt långt fram vid start, stördes inte av trängsel och höll jämnt 3:55-tempo de första 4 kilometrarna.

Sedan gick det lite för långsamt lite för länge. Jag gjorde ändå mitt bästa för att inte ge upp hoppet mot slutet, men efter 8 kilometer visste jag att det skulle bli svårt. Jag visste dock inte att det var kört förrän jag nådde sista kurvan. Den officiella sluttiden blev 40:21. Jag antar att det som krävs för att ta mig under 40 igen är lite mer seriös träning och något större självförtroende. Som det är nu är jag nöjd.

Vid målgång fick man toapapper i stället för medalj.

1 kommentar:

  1. jag tycker att du springer starkt som vanligt. Imponerande. Jag kollade din tid via min Iphone någon timme innan min start.

    Under mitt lopp tänkte jag att jag ska försöka slå Morgans tid.... :-). Din ande vilade alltså även över Kistaloppet :-). Din tid sporrade mig på slutet. Hur olika är banan jmf med Kistaloppet? Likvärdiga?

    Sub 40 tar du på Hässelbyloppet!

    SvaraRadera