fredag 24 augusti 2012

Hösten (140 dagar)

Är det inte den här veckan som i stort sett hela hösten faller på plats? Jag tror inte att jag öppnat kalendern och lagt till så mycket saker någon annan vecka i år, och det beror inte bara på att jag är tillbaka på jobbet efter fem veckors semester.

När det gäller löpningen är det dock inte så mycket som är nytt. Om vi utgår från loppen så ser det ut så här för min egen del:
8 september: Sicklaloppet. Upptagen på eftermiddagen, så jag kan inte springa Kistaloppet.

15 september: Stockholm Halvmarathon. Nu fulltecknat, men jag hade ändå bokat andra aktiviteter.

29 september: Lidingöloppet. Anmäld!

7 oktober: Hellasloppet. För skojs skull!

14 oktober: Hässelbyloppet. Funderar på det. Om det är vad som krävs för att upprepa sub 40.
Sedan blir det förmodligen inte fler lopp i år eller på den här bloggen. Det betyder förstås inte att allt tar slut. Mina drömmar och planer sträcker sig längre och är inte mindre än vid något tidigare tillfälle. Hur ser era planer ut på kort och lång sikt?

3 kommentarer:

  1. Trodde aldrig jag skulle skriva detta men tidiga planer på Lidingö finns nästa år faktiskt. Allra helst skulle jag vilja åka till Boston i april och springa maran nu när jag kvalade in med mer än 15 minuter men det lär nog inte bli av.

    Jag står nog över Stockholm marathon 2013 i alla fall och fokuserar på att försöka springa halvmaran på 1:22 för att på så sätt kunna springa NYC 2014. I övrigt fokus på milen och 5km också. Precis som vanlig med andra ord.

    SvaraRadera
  2. Staffan skrev detta, som av någon anledning inte blev synligt här:

    Trodde aldrig jag skulle skriva detta men tidiga planer på Lidingö finns nästa år faktiskt. Allra helst skulle jag vilja åka till Boston i april och springa maran nu när jag kvalade in med mer än 15 minuter men det lär nog inte bli av.

    Jag står nog över Stockholm marathon 2013 i alla fall och fokuserar på att försöka springa halvmaran på 1:22 för att på så sätt kunna springa NYC 2014. I övrigt fokus på milen och 5km också. Precis som vanlig med andra ord.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lidingö är väl en god idé — du kanske borde trotsa din motvilja när det gäller längre distanser? Boston kommer du kunna kvala in till igen om det nu inte passar till våren.

      NYC 2014 ska väl inte vara några problem. Du har faktiskt på dig till sista januari att kvala in till NYC 2013!

      Radera