söndag 7 november 2010

0

Nedräkningen har nått sitt slut. Det är morgonen för New York City Marathon 2010. Jag ska äta lite frukost, klä på mig och ge mig iväg mot bussen som går 05:30, drygt fyra timmar före start.

Jag vaknade tidigt och kollade oroligt på fyra olika klockor, samtidigt som jag förbannade att jag inte har någon gammal hederlig klocka. Det blev vintertid här inatt, och jag vet inte vilka av mina klockor som korrigerar sig automatiskt.

Nu är jag trots allt sent ute. Precis som vanligt alltså.

Det finns flera olika sätt att följa loppet och enskilda löpare. Från officiellt håll ges instruktioner för hur man kan få sms, följa löpare på nätet eller ladda ner en app från iTunes.

På tv sänds loppet på Eurosport. I New York är NBC 4 som täcker evenemanget, medan Universal Sports är platsen för webbsändningen.

Själv kommer jag att återge mina upplevelser i efterhand och med ganska lång fördröjning. Men en kortfattad resultatrapport ska jag nog kunna få ut hyfsat snart efter målgång.

2 kommentarer: