onsdag 3 mars 2010

249

För tid och evigheter sedan fick jag en Smartbox. Jag tyckte det var en bra present, men av någon anledning blev den liggande till att sista användningsdatum var väldigt nära förestående (ni vet det där med deadlines).

Just den här lådan innehöll en upplevelse för en person, och eftersom den var tvungen att upplevas senast 28 februari så var kajakpaddling och liknande inte längre med som valbara alternativ när jag i fredags bestämde mig för att det var hög tid att uppleva något.

För min egen del var klättringsalternativet ett av de mest lockande oavsett säsong, och lyckligtvis hade Karbin bestämt sig för att ta emot sena Smartboxanvändare även första veckan i mars, vilket innebar att jag till och med hann bli frisk och kry.

Så ikväll har jag och min sambo (som var utan box och fick betala för äventyret) skaffat oss ett nytt fritidsintresse. Vi har haft på oss trånga skor, lärt oss göra klicktest och stoppknutar samt turats om att klättra och säkra. Det blev mycket teori och lite klättring, men kanske kan jag hoppas på lite träningsvärk i en del av mina förtvinade muskler.

1 kommentar: