fredag 5 mars 2010

247

Jag började skriva 400 dagar med tanken att det kunde vara intressant att läsa om hur man på ett enkelt sätt kan få möjlighet att springa New York City Marathon utan att det ska bli fruktansvärt dyrt, samt hur en person utan att vara träningsfanatiker ändå kan uppnå vissa mål.

För att nå ut till fler läsare än de närmast sörjande har jag registrerat bloggen på ett antal ställen, varav några återfinns som länkar i botten på den här sidan. Bland dem finns Träningskompisen som beskrivs som en samlingsplats för träningsbloggar.


Jag fyllde i ett formulär i januari (och sedan igen ett par veckor senare, men än idag är bloggen olistad) och valde löpning och marathon som de ämnen bloggen handlar om. Eftersom jag är intresserad av vad andra skriver i dessa ämnen klickade jag runt lite bland de redan listade bloggarna. Så här står det förresten att läsa på Träningskompisen:
Du kan även på ett enkelt sätt följa alla våra träningsbloggar genom att besöka senaste träningsinlägg - här ser du när våra träningsbloggar har uppdateras. På ett enkelt och smidigt sätt.
Enkelt. Enkelt och smidigt. Fast när jag klickar på Senaste träningsinlägg möts jag bara av ett meddelande som inleds med Fatal error. Jag mejlade Träningskompisen ett par synpunkter tidigare i veckan, men har hittills inte fått något svar. Flera av de andra blogglistorna fungerar också lite sisådär.

Nu har jag redan hittat ett antal löpar- och maratonbloggar att läsa, och eftersom dessa bloggjoggare – med eller utan Träningskompisens hjälp – redan är en klubb för inbördes beundran så tillkommer det nya bloggar i min läslista hela tiden. En del läser jag för inspiration och tips, andra bara för igenkänningen eller helt enkelt för att de är välskrivna. Jag har tidigare tipsat om några av dem och det kommer säkert fler framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar