tisdag 11 juli 2017

#322: Victory Trailhead

I samband med att vi varit på Los Angeles-bröllop har vi bott i ett hus i The Valley, närmare bestämt West Hills. Helt nära (half a mile west, uphill) finns något som heter Victory Trailhead, ingången till ett område med flera trails so slingrar sig fram genom ett fantastiskt landskap.



Jag gav mig av lite efter halv sex med en halvliter vatten i ena handen och mobilen med Google maps i den andra handen. Båda visade sig vara helt oumbärliga. Vattnet tog slut innan jag sprungit fyra kilometer, men mobilen höll som tur var hela vägen. Förutom vid entrén fanns det nämligen varken kartor eller andra skyltar som tydligt visade vart man var på väg.



Det blev många pauser för foton, vätskeintag, vila och kartkontroll. Sista kilometern i backen ner mot huset gick dock riktigt snabbt, och det tog ingen lång stund innan jag var i poolen för att svalka mig. Soluppgång är nog en rimligare tid för att springa på det här stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar