måndag 1 september 2014

61: Två månader till NYC Marathon

Idag är det två månader kvar till New York City Marathon. Jag kollade lite på olika alternativ för resa och boende igår och idag, men jag bestämde mig inte för något.

Det lutar åt att jag åker direkt från Barcelona utan att passera Stockholm. Dels ser det ut att bli billigare, men det innebär också att jag kan vara borta färre dagar. Jag återvände till skolbänken igår för att lära mig spanska, och eventuellt fyller jag på med fortsättningskurser då jag inte kan vara borta så många dagar.

Jag har kommit igång med löpningen också efter ett nödvändigt uppehåll. Först var det förkylningen före och efter Midnattsloppet, sedan bilfärden genom Europa som inte lämnade mycket utrymme att röra på benen. Första veckan blev det bara fyra korta rundor, men framöver hoppas jag kunna rapportera om hur jag – springandes – lär känna Barcelona.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar