onsdag 17 september 2014

46: Vivo en Barcelona

Jag börjar finna mig till rätta i min nya miljö. Nya vanor tvingar eller leder fram till andra nya vanor. För min löpträning har detta mest varit positivt. Till det negativa hör den intensiva trafiken och den höga värmen, men det har också inneburit att jag fått improvisera min väg genom staden och lärt känna nya delar och att jag byggt upp en större värmetålighet.

De senaste två veckorna har jag summerat uppåt tre mil per vecka. Det är inte speciellt mycket, men mer än vad jag ofta kommit upp till hemma, och lagom med tanke på att jag haft ett litet uppehåll.

För att hålla mig igång sätter jag upp små mål; att upptäcka en specifik del av stan eller en specifik sträcka, samt söka upp likasinnade för att träna tillsammans.

Om knappt ett halvår är det Barcelona Maraton som jag gärna skulle springa. Jag har börjat kika på delar av banan. Imorgon kväll ska jag delta i en introduktion till pose-metoden som leds av en person från skolan där jag läser spanska.

¡Corro en Barcelona!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar