måndag 8 mars 2010

244

Inom två veckor (lagom till Två sjöar runt) lär det komma en inbjudan till årets upplaga av Xtreme Running. Det är Sundbybergs IK som arrangerar 15 km löpning med tidtagning på ”en av de mest krävande löpslingorna som finns i Stor-Stockholm” under ett antal vardagskvällar i vår och höst.

När jag deltog vid ett tillfälle våren 2008 vann jag en startplats till Lidingöloppet samma år. Förra året såg jag till att springa vid så många tillfällen att jag blev direktkvalificerad till finalen i september (Kymlingeloppet). Jag kan absolut tänka mig både att springa så många gånger i år igen och att vinna en ny Lidingöplats.

Redan nu finns det uppgifter om vilka datum som gäller under 2010. Det ser ut som att de får fungera som uppvärmningslopp inför mina övriga planerade lopp eftersom de konsekvent ligger tisdagen eller onsdagen före. Vi får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar