onsdag 16 september 2015

#186: Veckans enda löpning – 3 km

Inte mycket tid för löpning den här veckan. Planen var att springa hem efter sista dagen på min nuvarande arbetsplats. Sedan klantade jag mig genom att först lämna nycklarna och därefter komma på att jag också lämnat kvar mobiltelefonen. Det blev ett par språngmarscher för att fixa nycklar, men sedan tog jag tunnelbanan och sprang bara sista biten hem. Totalt 3 kilometer och en kvart uppdelat på tre tillfällen.

Bortsett från detta så har jag sprungit hem från jobbet elva gånger de senaste fyra månaderna. Totalt har jag fått ihop 90 kilometer löpning på det här viset, vilket inte är en så liten del av den samlade mängden i min träningskalender – oavsett vilken period man kollar på. Att jag därutöver sprungit fler långpass än vad jag gjort på flera år bidrar till en stärkande känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar