tisdag 1 september 2015

#170: Långpass dagen efter loppet

Min löptränare från Barcelona är på Stockholmsbesök. Han tog med mig på en bergsrunda i Barcelonas utkanter i oktober förra året, så nu var det dags att återgälda det med en av mina favoritrundor.

För att inte komplicera det i onödan så valde jag Hellasgårdens gröna spår. Lite slarvigt tänkte jag att det borde bli 15-16 kilometer, vilket jag hoppades skulle fungera trots att jag sprang ett lopp igår. Vi kom iväg först framåt 17-tiden, och eftersom jag bara ätit en lätt lunch tog jag ryggan med ett par Clif Bars och två vattenflaskor för att kunna dela med mig.

Totalt blev det 18 pratiga kilometer i 5:40-tempo. Det hade varit finare om solen hade varit framme, men jag tyckte att det var varmt nog ändå.

Vi passerade flera sjöar, men såg inte så många som badade.
Det slumpade sig så att augusti i och med detta slutade på ganska exakt 10 mil. Mer än vad det blev i juni och juli, även om det inte riktigt når upp till vårens nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar