onsdag 2 september 2015

#172: Min bästa tid på 5 kilometer

När jag i söndags sprang 5 kilometer i form av Solsidan Runt så var det bara mitt andra lopp på distansen, oräknat tre deltaganden i Bellmanstafetten. Mitt första femkilometerslopp var Skärholmsloppet 2012, då jag sprang på 19:48. Detta slog jag alltså nu med fem sekunder.

Är då mitt personbästa på 5 kilometer 19:43? Med tanke på att jag sprungit milen på 38:58 vid ett tillfälle så vet jag med säkerhet att jag sprungit 5 kilometer på mindre än 19:30 – oavsett om det var första eller andra halvan av loppet.

En koll av resultatlistan från Hässelbyloppet 2010 ger svaret. En mellantid vid 5 kilometer registrerades, och den visar att båda halvorna av loppet var snabbare än min tid på mitt bästa femkilometerslopp. Bäst var första halvan, men jag är fortfarande inte helt säker på vilken som är min bästa tid på 5 kilometer.
Lite drygt 19:18 eller lite knappt 19:19?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar