onsdag 20 maj 2015

#66: Planer som blir annat

Jag följer inte något träningsprogram. Ofta när jag ger mig ut för att springa vet jag inte om det blir långt eller kort, snabbt eller lugnt. Ibland har jag en idé om vart jag vill, men även när jag har en plan kan det bli något helt annat.

Igår hade jag en plan. Jag tänkte springa till Sickla, ta Saltsjöbanan till ändstationen och sedan lufsa runt i naturen med en orienteringskarta. En bit på väg upptäckte jag att jag glömt ta med SL-kortet, så jag hoppade av i Lillängen. Därifrån sprang jag till Nacka Strand för att se ifall man öppnat strandpromenaden. Det hade man inte.

Hit men inte längre.

Bara att ta sig hemåt på något mindre spännande sätt. Jag valde inte raka vägen, men tog det lugnt. När jag nästan var hemma passerade jag Hammarbybacken och såg en mängd löpare vid backens fot. Det var Team Nordic Trail, Stockholm Trail och Stockholms brantaste som samlats för att springa ett backpass. Jag kikade nyfiket på lite håll. Backar är inte min grej.

Traillöpare i motljus.

Traillöpare i motlut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar