tisdag 12 maj 2015

#59: Planer på transportlöpning

När jag stämplar in och ut på jobbet får jag ange hur jag tar mig dit och därifrån. Jag har hittills alltid tryckt alternativ 2 som är kollektivtrafik. Det skulle vara fint att kunna välja alternativ 3 några gånger.

Jag hoppas nämligen få möjlighet att springa hem från jobbet ett par gånger i veckan. Idag – när jag slutade klockan 17 – hade varit en bra dag, men när jag åkte hemifrån i morse trodde jag att jag skulle åka till Solna efter jobbet för att hämta hunden. Sedan bestämdes det att jag åker till Solna imorgon istället, så imorgon kan jag inte springa hem. Idag hade jag förstås inte tagit med mig så att jag kunde springa.

När jag kommit hem från jobbet fanns det dock inget hinder. Det blev fem kilometer på ganska pigga ben. Stabilt i början, faktiskt ganska snabbt mot slutet. Känslan lämnar öppet för något lite mer ansträngande imorgon förmiddag. Inte värre än att jag kan jobba efter lunch, men om jag kommer iväg tidigt så ska det nog gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar