lördag 16 maj 2015

#63: Hem från jobbet

Jag hade med mig så lite jag kunde för att kunna springa hem från jobbet idag. Bara löparskor, ingen extra tröja eller jacka. Kollade väderprognosen en extra gång på morgonen för säkerhets skull. Solglasögon.

Alternativ 3.

Utstämpling, ombyte. Min lilla spring-ryggsäck rymde de jeans och den T-tröja jag hade på jobbet. Väntade på satellitkontakt och sprang sedan den väg jag planerat på Google maps. En kombination av rakaste vägen och minsta möjliga trafik gav trots allt ett par missar. Värst var kryssningsresenärerna längs Stadsgårdskajen som vinglade fram med rullväskor och ölburkar.

Avbrott för broöppning vid Danvikstull.

Jag låg strax under fem minuter per kilometer hela vägen. Stigningarna runt Hammarbybacken kändes lite i benen. Strax över 8,2 kilometer från port till port på under 41 minuter, men både sträcka och tid kan nog putsas något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar