tisdag 26 januari 2010

285

Idag är det löpningens dag, fick jag nyss veta. Lite sent meddelat kanske, men de som är i närheten kan om ett par timmar fira detta genom att lunka runt i Humlegården.

Jag vet inte varför just idag skulle vara speciellt lämpad för löpning (jag själv skulle nog valt en dag när våren just anlänt), men det är också prick 900 dagar kvar till det Jubileumsmarathon som arrangeras 14 juli 2012 till minne av det olympiska maratonloppet i Stockholm exakt 100 år tidigare. Se där, en liten historielektion på löpningens dag!

3 kommentarer:

  1. Och jubileumsmaran springs i tidstypiska bomullskläder och platta skor. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jo, det vore väl fint! Vi får väl se om jag håller ihop två år till - jag har åtminstone anmält intresse för loppet.

    SvaraRadera
  3. Vore kanske lösningen på ditt knäproblem:

    http://akademiskfrihet.wordpress.com/

    Han känns väl lite som en tomte den där Liebermann, men sen jag hörde talas om det här i höstas har jag varit lite nyfiken på hur långt man egentligen skulle orka springa på tå. I sprint är det ju fullt naturligt.

    SvaraRadera