söndag 25 oktober 2009

378

Om allt hade gått enligt plan i morse så hade jag träffat R vid Hellasgården strax efter halv nio (vintertid). Mina tafatta försök att utnyttja kollektivtrafiken på bästa sätt medförde dock att jag kom fram drygt 20 minuter efter överenskommen tid och redan då hade sprungit 7 km, den första kilometern med en tung ryggsäck.

Vi inledde med milspåret, sprang fel ett par gånger, och var tillbaka vid start efter 58 minuter. Anslagstavlan informerade oss om att spåren läggs om i oktober, men att vi hade sprungit gröna spårets gamla sträckning (kommer de att måla över de gröna plupparna?). Vi beslöt att elljusspåret på 3,5 km var lämplig fortsättning, och trots att det knappast kan ha varit mycket längre än 3 km så avslutade vi efter det.

För min del blev det över två mil totalt, och ytterligare två fyraminutersjoggar innan jag nådde duschen. Lite trött resten av dagen, men mycket nöjd.

2 kommentarer:

  1. Jag för min del säger att det blev 14. Typ. Det blev ju lite extra när vi sprang fel.

    SvaraRadera
  2. Men en hel kilometer? Okej då. En halvmara för mig igår alltså.

    SvaraRadera