torsdag 29 mars 2012

Malin Ewerlöf på Akademibokhandeln (287 dagar)

Akademibokhandeln har bjudit in till en träff med Malin Ewerlöf då man bland annat kan höra henne prata om sin nya bok. Evenemanget var tänkt att hållas enbart ikväll, men eftersom alla platser gick åt i ett nafs så fick jag och andra övertaliga möjlighet att närvara redan igår.

När jag och min löpintresserade vän kom dit blev vi serverade smoothie och energikaka — eller ”en bar” som man valde att kalla det. Presentationen hölls sedan i Löplabbets relativt nya butikslokal i Skrapan som ligger gömd i ena delen av Akademibokhandeln.

Förutom Malin Ewerlöf skymtas hennes bok och någons näsa.

Innan evenemanget mötte jag upp med Erik som bestämt sig för att inte gå dit eftersom han inte trodde att han skulle få höra något nytt. Efter att ha varit där måste jag ge honom rätt — som erfaren löpare lärde man sig knappast något. Det handlade mest om att komma igång med löpning och om hur man gör det till en vana (vilket jag själv i och för sig kan behöva bli påmind om en gång till).

Till er som är anmälda till ikväll och är osäkra på om ni ska gå dit så kan jag säga att jag tog trots allt fick med mig två saker därifrån: en bild av Malin Ewerlöf som en sympatisk och ganska underhållande person, samt en goodie-bag med två böcker, ett par strumpor och ”en bar”.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar