onsdag 21 mars 2012

Groda och fästing (295 dagar)

Den här eftermiddagen och kvällen blev bara pannkaka och med det sjönk humöret. Det sägs att det var riktigt fint idag, men tyvärr fick jag inte uppleva det. När jag kom hem var det nästan mörkt och jag var trött och hungrig.

Några vårtecken upplevde jag ändå eftersom en del varelser kravlat fram ur sin vinterdvala. Först såg jag en rätt stor groda på kvällspromenaden, sedan en liten fästing på sidan av hunden.

Jag har lagt fram kläder och satt min Garmin på laddning. Kanske vaknar jag lika tidigt som i morse.

4 kommentarer:

  1. Hur går det med att springa från jobbet, då? Fortfarande mänsklighetens största uppfinning, om du frågar mig.
    Igår hade jag aldrig haft ork och lust på en mil efter att barnen gick och la sig, men hem från jobbet ska man ju alltid så jag slog två flygfän i en smäll. Fast inte gick det fort …

    SvaraRadera
  2. Jag tänker göra det någon gång, men eftersom det är minst 15 kilometer närmaste väg så är det inte alltid det fungerar.

    SvaraRadera
  3. Du kan ju alltid göra en kombo, kollektivtrafik en bit, löpning en bit.

    SvaraRadera
  4. Det är sant, och helst kunna välja bort den tråkigaste biten (vilken den nu är). Med en bra anslutning behöver man kanske inte heller springa närmaste vägen.

    SvaraRadera