onsdag 15 februari 2012

Avbrott i vardagen (330 dagar)

Jag hade sällskap av en före detta arbetskollega på tunnelbanan i morse. Vid Skärmarbrink såg vi folk samlas runt någon på den andra perrongen. Vi konstaterade att personen redan hade fått hjälp och att någon förmodligen redan ringt efter ambulans. Vi åkte vidare utan att veta att en av personerna som stod där och ringde gjorde det från min flickväns mobiltelefon och att det var mig han försökte få tag på.

Min flickvän var den person som folk hade samlats runt. Hon skyndade sig vid ett tågbyte, halkade och ramlade i trappan och for in i en järnbalk med huvudet före. Ett spräckt ögonbryn, mycket blod, men vid medvetande. Jag åkte tillbaka till Skärmarbrink och höll henne sällskap till akuten för undersökning och omplåstring. Som tur var klarade hon sig utan andra skador.

Det är halt nu, så spring försiktigt!

3 kommentarer:

  1. Men fy så läskigt! Skönt att det verkar ha gått bra...

    SvaraRadera
  2. Hej Morgan!
    Oj, vad läskigt! Jag hoppas verkligen att allt är bra med din flickvän!

    MVH

    SvaraRadera
  3. Jag kan verkligen inte påstå att det gick bra, även om det kunde gått betydligt värre. Förhoppningsvis läcker det fint, men just nu har hon det inte så roligt.

    SvaraRadera