måndag 27 juli 2015

#135: Den lediga dagen

För sisådär 14 år sedan drygade jag ut mitt dåvarande heltidsjobb med ett extrajobb. Jag hade ett rullande schema där jag var ledig varannan helg, varannan måndag och varannan torsdag. På extrajobbet lyckades jag få ett schema där jag jobbade varannan helg och varannan torsdag. Det betydde att jag var helt ledig varannan måndag. Jag hatade den dagen. Jag fick aldrig något gjort.

Idag var min enda lediga dag den här veckan. Dagen började bra med långpromenad och trevliga fynd i skogen. Sedan levde inte dagen riktigt upp till förväntningarna. Visserligen åkte vi till Nyckelviken på eftermiddagen, men jag hittade varken kantareller eller orienteringskontroller i den utsträckning jag hade tänkt mig. Jag hittade inte lugnet inom mig heller.

Inget lyser upp en skogspromenad som Herr Kantarell.
Nu ska jag jobba nio dagar i följd. Jag trivs med jobbet, så det är inget problem. Men jag ska försöka springa och göra annat också så att förväntningarna på nästa lediga dag inte blir så stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar