onsdag 8 juli 2015

#115: Tvåtimmarspasset

Det har fuskats lite med långpassen. De har inte bara varit få, de flesta långpass jag sprungit har varit under två mil och bara drygt 90 minuter. Sist sprang jag bara precis så långt att det var godkänt, men idag var jag tillbaka på samma plats för att löpa linan ut.

Som vanligt kom jag iväg först vid en tid då hade varit lägligt att vara tillbaka, men både väder och ork var förlåtande. Jag drack lite sportdryck inför, och lämnade flaskan framme. Det kändes bra att springa. Rundan var lika fin som sist och tog ungefär lika lång tid.

Första varvet på en timme och en sekund.
Efter en timme var jag tillbaka och drack resten av sportdrycken. Även under andra arvet hade jag väder och ork på min sida. Först efter två mil började jag känna trötthet. Det konstiga var att jag höll högre fart de sista kilometrarna. Jag hade gissat att andra varvet skulle ta betydligt längre tid, men så blev det inte.

Andra varvet gick snabbare, 58:25.
Nu blev det inte ett pass på över två timmar, men jag kom tillräckligt nära och kompromissade inte när det gäller sträckan. Klockan visar fina mellantider också.

Prognosen höll. Det blev både ett långpass och efterföljande bad i sjön. Skönt att börja veckan med långpass och ha helgen fri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar