tisdag 21 juli 2015

#128: Osannolikt med plats i Boston Marathon 2016

Måndagen den fjortonde september kan man anmäla sig till Boston Marathon – förutsatt att man klarat kvalificeringsgränsen för sin åldersgrupp med minst 20 minuter. Två dagar senare räcker det med 10 minuter tillgodo, ytterligare två dagar senare 5 minuter. Först måndagen den tjugoförsta september kan alla som klarat sin kvalificeringsgräns anmäla sig. Förutsättningen är att det då finns platser kvar.

Jag har klarat kvalificeringsgränsen för min åldersgrupp, men jag har inte gjort det med mer än några sekunders marginal. Mitt nästa maratonlopp springer jag i Berlin den tjugosjunde september. Dagen efter öppnar anmälan till Boston en sista gång om det (mot förmodan) finns platser kvar – och utan hänsyn till hur stor tidsmarginal man har till kvalificeringsgränsen. Med andra ord spelar det ingen roll hur bra jag springer i Berlin. Kanske får Boston vänta till 2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar