söndag 22 mars 2015

#8: Veckosummering

Det blev ännu en tremilavecka. För att göra det möjligt sprang jag sammanlagt 22 kilometer på de två av veckans dagar som hade det sämsta vädret och väglaget. Dagens runda var den mest oinspirerade på länge, den gav egentligen ingenting mer än de sju kilometer som återstod.

Den här veckan har jag gått från shorts och kortärmat (utan mössa och vantar) i onsdags via långa tights och långärmat med en extra kortärmad tröja igår till att även ha på mig en jacka idag. Inte en så rolig utveckling vädermässigt, men de tre milen känns bra i både kroppen och huvudet.

Mest inspirerande är att en god vän sprang det 10 kilometer långa seedningsloppet till Göteborgsvarvet idag på 41:45. När vi delade lägenhet för ett dussin år sedan var vi ibland ute på gemensamma joggingturer i ett betydligt lägre tempo. Om några veckor är det min tur att visa vad jag kan göra på milen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar