tisdag 24 mars 2015

#10: Björkhagsspåret progressivt

När det var sol och som varmast idag så gjorde jag annat. Därför kändes det lite surt att sticka ut och springa i mörker och kyla. Samtidigt ville jag inte inleda veckan med två vilodagar och sedan vara pressad att nå upp till tre mil med merparten förlagd till helgen liksom förra veckan.

Min lösning var att åtminstone springa fem kilometer innan det var dags att laga sen kvällsmat. Jag lunkade iväg längs Björkhagsspåret tillsammans med en ny smärta i högerbenet, nu på utsidan av benet strax ovanför vristen. Precis som med höger knä kändes det bara inledningsvis.

Andra kilometern gick 20 sekunder snabbare än första, vilket avgjorde min målsättning för resten av rundan. Kärrtorpsspåret visade sig dock vara oupplyst, så jag valde att stanna på Björkhagsspåret och bara få ihop tre och en halv kilometer. Ännu mer motiverad att fortsätta fartökningen ångade jag på till att jag var hemma igen.

Det blev ingen imponerande tid totalt sett, men det gick riktigt snabbt mot slutet. Om jag ska bli snabbare i år så kan jag ju inte fortsätta att lunka runt i femminuterstempo tre gånger i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar