lördag 28 mars 2015

#14: Inte långt, men lätt

När jag gav mig ut idag så visste jag fortfarande inte om jag skulle springa ett långpass eller spara några kilometer till söndagen. Jag hade inte med mig något som jag brukar ta med vid långpass (vilket brukar vara en ryggsäck med telefonen, en vattenflaska och något litet att mumsa på). Jag höll inte tillbaka i tempot heller.

Vädret och omgivningarna signalerade vår mer än vinter. De sjok av is jag såg i Källtorpssjön igår var helt borta idag. Efter 40 minuter trängde också solen fram. Förutsättningarna var egentligen inte alls så dåliga för ett långpass. Efter ett par lugna kilometer inledningsvis låg mellantiderna nu runt fem minuter.

Till slut var det klockslaget som fick avgöra. Jag tyckte helt enkelt att det skulle bli för sent om jag sprang så mycket som 18,2 kilometer. När jag var tillbaka vid utgångspunkten la jag ändå till en liten slinga på halvannan kilometer för att komma upp i totalt 14,7. Tiden blev nästan 1:16. Lite högre snitttempo än förra helgens 15 kilometer inne i stan.

Tre och en halv kilometer återstår för att nå upp i tre mil även den här veckan. Jag får försöka riva av ett varv på Björkhagsspåret på söndagskvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar